Představení DEUTZ-FAHR 6.4 a další novinky

Reportáž z časopisu Mechanizace č. 12/2022 (vydavatelství ProfiPress) - autorka Martina Karásková

Ještě před začátkem veletrhu EIMA a oficiálním uvedením série DEUTZ-FAHR 6.4 uspořádala společnost DEUTZ-FAHR setkání pro novináře ve svém sídle v německém Lauingenu. Kromě představení nových modelů seznámila reportéry s aktuální situací na trzích po celém světě a také s plány do blízké i vzdálenější budoucnosti. Součástí setkání byla i prohlídka výrobního závodu a možnost vyzkoušet si na polygonu různé traktory DEUTZ-FAHR, a dokonce i robota Vitibot.

 

V poslední době společnost DEUTZ-FAHR modernizovala celou rodinu traktorů série 6 a nyní představila další její členy. Jedná se o zcela novou řadu 6.4, která zahrnuje stroje postavené na lehčím podvozku s výkonem od 130 do 150 koní. Modely v sobě kombinují DNA známé německé kvality s efektivitou, kompaktními rozměry, obratností a komfortem.

 

Tři modely nové řady

Nové stroje jsou k dispozici ve třech modelech: 6130.4; 6140.4 a 6150.4. To, že patří do jedné rodiny, nikdo nepřehlédne, protože je spojuje moderní a poutavý design odpovídající stylu dnešních traktorů DEUTZ-FAHR. Modely se mohou pochlubit maximálními výkony 136, 147 a 156 koní a jsou nabízeny se dvěma typy převodovek. K dispozici je buď známá bezstupňová TTV, anebo inovativní převodovka RVshift, která díky svému konceptu Powershift získala ocenění „EIMA Technical Innovation“.

Nové modely 6.4 jsou všestrannými pomocníky na každou farmu a zvládnou široké spektrum úkolů, od přípravy půdy a sklizně pícnin přes obecné práce s čelním nakladačem a krmným vozem až po vysokorychlostní silniční dopravu a stacionární úkoly s vývodovým hřídelem nebo odklízení sněhu.

DEUTZ-FAHR 6.4 pole

Pod kapotou se jim ukrývá nový čtyřválcový motor z produkce koncernu SDF FARMotion 45. Motory FARMotion jsou na světě již nějaký ten pátek a osvědčily se ve všestranných středně výkonných strojích. Přinášejí spolehlivost a efektivitu, a přitom pracují s nízkými nároky na pohonné hmoty. K dobré účinnosti motoru přispívá elektronicky řízený vysokotlaký systém vstřikování paliva Common Rail s tlakem 2000 barů, jenž maximalizuje točivý moment a výkon, umožňuje dosáhnout ploché křivky točivého momentu, ale také optimalizuje spalování paliva, čímž snižuje spotřebu nafty i hlučnost. Díky elektronicky řízené variabilní geometrii turbodmychadla VTG je reakce na změny zatížení bez prodlev, zatímco elektronicky řízený viskózní ventilátor snižuje ztráty výkonu a spotřebu paliva. Velká část maximálního výkonu a točivého momentu je k dispozici v širokém rozsahu otáček motoru, což zajišťuje velmi dobrý výkon při pestré paletě úkolů.

 

Oceněná převodovka

U nových modelů řady DEUTZ-FAHR 6.4 lze vybírat ze dvou různých typů převodovek. Novinkou je oceněná převodovka RVshift, která představuje v současnosti jednu z nejmodernějších koncepcí Full Powershiftu. Obsluze umožňuje volit mezi libovolnými 20 rychlostmi vpřed a 16 rychlostmi vzad bez přerušení výkonu. Standardně dokážou modely 6.4 RVshift pracovat v rozsahu rychlostí od 1,5 až do 50 km/h (při eko otáčkách motoru), ale v případě potřeby nižších rychlostí disponují také variantou supercreeper, která umožňuje plynulou regulaci rychlosti od 20 m/h do 5 km/h. Převodové poměry Powershift lze řídit zcela automaticky pomocí funkce APS. S touto volbou elektronická řídicí jednotka zvolí nejefektivnější převodový poměr v závislosti na rychlosti jízdy, zatížení a otáčkách motoru.

Druhou alternativou je známá bezstupňová převodovka TTV, jenž nabízí nejmodernější technologie a funkce. S ní může obsluha jednoduše zvolit cílovou rychlost pomocí joysticku MaxCom a následně sešlápnutím plynového pedálu uvést traktor do požadované rychlosti. Za jízdy lze cílovou rychlost kdykoli zvýšit nebo snížit, aniž by se přerušil pohon kol, a to pouhým pohybem joysticku MaxCom.

Všechny převodovky jsou standardně vybaveny elektrohydraulickou reverzací SenseClutch PowerShuttle, která je nastavitelná v pěti stupních agresivity tak, aby změna směru probíhala bezpečně i na prudkých svazích nebo při velkém zatížení.

S reverzací jsou spojeny funkce Stop&Go (modely RVshift) a PowerZero (modely TTV), které výrazně usnadňují práci při používání čelního nakladače. Všechny modely umí dosáhnout maximální rychlosti na silnici (až 50 km/h) při snížených otáčkách motoru pro dosažení maximální hospodárnosti.

DEUTZ-FAHR 6.4 ovládání

 

Silná hydraulika

Hydraulický systém je standardně vybaven zubovým čerpadlem o výkonu 90 l/min (nebo na přání dodávaným čerpadlem Load Sensing o výkonu 120 l/min), které přivádí olej až do pěti zadních hydraulických okruhů. Silný elektronicky řízený zadní tříbodový závěs je k dispozici ve standardní verzi s nosností 5.870 kg nebo ve volitelné verzi s působivou nosností 9.170 kg. Mezi zajímavé funkce zadního závěsu patří integrovaný tlumicí systém, který zmírňuje kmitání způsobené zavěšeným nářadím během přepravy. Volitelný přední závěs má nosnost 3000 kg a traktor může být vybaven i předním vývodovým hřídelem s rychlostí 1.000 otáček za minutu. Všechny modely jsou vybaveny zadním vývodovým hřídelem s plynule spínanou elektrohydraulickou spojkou s automatickou detekcí zatížení.

 

Komfort na palubě

Uživatelé najdou na palubě každého traktoru řady 6.4 příjemný komfort, a to díky odpruženým kabinám MaxiVision vybaveným ergonomickými multifunkčními opěrkami, intuitivním ovládáním a balíčkem specifických řešení SDF Smart Farming Solutions pro precizní zemědělství. Kabina MaxiVision je nabízena ve třech variantách, se kterými se pojí i další prvky výbavy tak, aby zákazník získal přesně takovou úroveň komfortu a vybavení, jakou požaduje.

DEUTZ-FAHR 6.4 kabina

Základní kabina MaxiVision nabízí tři nebo čtyři mechanicky ovládané hydraulické ventily a je k dispozici v kombinaci s novou převodovkou RVshift. MaxiVision+ obsahuje nově vyvinutou smíšenou konfiguraci se dvěma mechanicky a dvěma elektrohydraulicky ovládanými hydraulickými ventily. Nabízí dokonalou rovnováhu mezi komfortem a jednoduchostí a je k dispozici pro převodovky RVshift a TTV.

S výbavou MaxiVisionPro má obsluha k dispozici plně elektrické ovládání hydraulických ventilů a volitelný 12" iMonitor na loketní opěrce MaxCom, který umožňuje další funkce jako ISOBUS a SDF Guidance. MaxiVisionPro je k dispozici pouze s převodovkami TTV. Všechny kabiny nabízejí nízkou hladinu hluku a interiér vyrobený z kvalitních materiálů. Velkorysé prosklení přináší dobrý výhled do všech stran a díky možnému prosklení i střechy se modely řady 6.4 stávají ideálními traktory pro práci s čelním nakladačem.

Všechny kabiny MaxiVision mohou být vybaveny také novými o 65 % většími zpětnými zrcátky XLarge vision, vzduchovým odpružením, otevíratelným předním oknem, několika držáky na chytré telefony a tablety, odnímatelným chladicím boxem, rádiem DAB+ a také zcela novým prémiovým zvukovým systémem 4.1.

 

Komfort i díky nápravě

Ke komfortu přispívá i hydraulicky odpružená přední náprava vybavená elektrohydraulicky zapínaným pohonem 4WD a 100% uzamykatelnou uzávěrkou diferenciálu, přičemž obě funkce automaticky ovládá systém ASM.

Odpružená přední náprava, systém rychlého řízení EasySteer, elektronická parkovací brzda EPB a systém HEB (hydraulická motorová brzda) patří mezi další prvky, díky nimž přinášejí traktory řady 6.4 nejen komfort, ale i maximální bezpečí.

DEUTZ-FAHR 6.4 traktor



Zpět
Nastavení soukromí a cookies

Následující volbou souhlasíte s využíváním cookies a použití údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy.

Více informací a nastavení