Historie značky DEUTZ-FAHR

Historie značky DEUTZ-FAHR

Deutz - Fahr
od roku 1864 až po současnost

Založení

Cesta k současné podobě firmy vyrábějící stroje značky Deutz-Fahr začala v roce 1864, kdy známý strojař, inženýr a vynálezce Nicolaus August Otto spolu se zámožným inženýrem E. Langenem založili společnost Eugen Langen la N. Otto & Cie, která byla první firmou na výrobu motorů. Dnes ji známe jako Klockner-Humboldt-Deutz AG.

1864
Založení

První sklízecí mlátička

V rámci výroby zemědělských strojů bylo prvním markantním úspěchem zkonstruování první sklízecí mlátičky a to v roce 1890.

1890
První sklízecí mlátička

Konstrukce prvního traktoru

Konstrukce prvního – pro tuto firmu ikonického stroje – traktoru na sebe nenechala dlouho čekat. Traktor DEUTZ s benzínovým motorem o výkonu 26 koní byl zkonstruován roku 1894 a bylo jisté, že další stroje budou následovat.

1894
Konstrukce prvního traktoru

První dieslový traktor

Firma se úspěšně posunula do nového století a v roce 1927 představila první dieslový traktor DEUTZ MTH 222 s výkonem 14 koní, který byl průlomovým tím, že nastartoval éru hromadné výroby standardních traktorů.

1927
První dieslový traktor

První zemědělský malotraktor DEUTZ

V roce 1936 firma přišla s prvním zemědělským malotraktorem DEUTZ o výkonu 11 koní, který nejen že byl důkazem přínosu takovýchto traktorů pro malé farmy, ale zároveň byl přelomový tím, že byl prvním seriově vyráběným malotraktorem na světě.

1936
První zemědělský malotraktor DEUTZ

Akvizice firmy Klöckner

Významným bodem v historii firmy byla akvizice firmy Klöckner v roce 1937 a s tím i spojené přejmenování celé společnosti na KHD - Klöckner - Humboldt - DEUTZ AG. Tímto se společnost v tehdejším Německu zařadila mezi ty největší skupiny zabývající se výrobou motorů, jak pro automobily, vlaky, lodě letadla a samozřejmě i pro traktory a zemědělské stroje.

1937
Akvizice firmy Klöckner

Poválečné vzpamatování se

Po druhé světové válce byly výrobní prostory významně zničeny a byla započata rychlá rekonstrukce, aby společnost mohla dále fungovat. Ihned v roce 1949 přichází na scénu první traktor DEUTZ se vznětovým, vzduchem chlazeným, motorem DEUTZ a současně vznikají modely F1L514 a F2L514.

1949
Poválečné vzpamatování se

100 000 vyrobených traktorů

Firma rostla a v roce 1955 oslavila úctyhodných 100 000 vyrobených traktorů.

1955
100 000 vyrobených traktorů

Spolupráce s firmou Fahr AG

Začátkem šedesátých let začíná společnost spolupracovat s firmou Fahr AG prostřednictvím menšinového podílů KHD.

1961
Spolupráce s firmou Fahr AG

První německé kombajny s hydrostatickým pohonem

V roce 1965 vyjíždějí z továrny v Lauingenu první německé kombajny s hydrostatickým pohonem.

1965
První německé kombajny s hydrostatickým pohonem

Vznik značky Deutz-Fahr

Zásadním okamžikem v historii společnosti je zisk většiny základního kapitálu firmy Fahr, čímž vzniká v roce 1968 značka DEUTZ-FAHR.

1968
Vznik značky Deutz-Fahr

Nejúspěšnější řada

V tom samém roce vzniká nejúspěšnější řada, která kdy byla zkonstruována a to řada DEUTZ 06.

1968
Nejúspěšnější řada

Víceúčelové traktory a řada INTRAC

Firma se v nadcházejících letech zaměřila i na víceúčelové traktory a tak na svět přišla řada INTRAC s několika automatickými úchyty pro dodatečné nástroje a mechanizaci a to i včetně PTO vývodové hřídele. Tyto možnosti rozšíření a variabilita dělala tento stroj vysoce efektivní jak pro potřeby v zemědělství, komunální oblasti tak i oblasti průmyslové.

1972
Víceúčelové traktory a řada INTRAC

Deutz-DX

V roce 1978 firma přichází s traktory DEUTZ-DX, které jsou vyráběny v rozpětí výkonu od 80 do 200 koní.

1978
Deutz-DX

Deutz-DX3

Šest let poté přichází další traktory a tentokrát DX3, které disponují výkonem od 46 do 75 koní.

1984
Deutz-DX3

Agrostar

Invence byla znát s každou řadou traktorů a technologie se posouvaly stále dále. V roce 1989 proto firma uvedla traktory Agrostar, které v té době disponovali nejtišší kabinou na světě. Jejichž výkon se pohyboval od 88 do 143 koní.

1989
Agrostar

Milion vyrobených kusů

Výroba neúprosně vypouštěla z výrobní linky další a další kvalitní stroje a v roce 1992 20. listopadu vyjel miliontý vyrobený kus.

1992
Milion vyrobených kusů

Electronic Power Shift

Traktory AGROSTAR 6.71, 6.81 a 8.31 jsou od roku 1993 vybaveny novým systémem S.L.H. ELECTRONIC POWER SHIFT převodovkou.

1993
Electronic Power Shift

SAME DEUTZ-FAHR

V rámci struktury firmy došlo v roce 1995 k dalšímu rozšíření, a to začlenění do skupiny SAME DEUTZ-FAHR. Firma neustále roste s její stroje zahrnují nejnovější technologie ze svého vývoje.

1995
SAME DEUTZ-FAHR

Příchod Agrotron TTV

Další významnou novinkou, a to ihned z kraje nového milénia je příchod řady Agrotron TTV, která využívá novou plynulou převodovku.

2001
Příchod Agrotron TTV

Agrotron 7250 TTV traktorem roku

Nová technologie boduje v roce 2012, kdy Agrotron 7250 TTV je oceněn jako traktor roku.

2012
Agrotron 7250 TTV traktorem roku

Ocenění za design

Vedle samotných technologií a kvality strojů figuruje i design traktorů. Ten je doceněn v roce 2013 u řady DEUTZ-FAHR 6 a následně v roce 2014 u modelu 9340 TTV.

2014
Ocenění za design

Deutz-Fahr LAND

Firma DEUTZ-FAHR je významným výrobcem, který se neustále rozrůstá. Toto rozrůstání si žádá inovaci výrobních zařízení i prostor, a proto v roce 2017 byla postavena nejmodernější továrna na traktory v Evropě: DEUTZ-FAHR Land, kde se v současnosti vyrábějí traktory výkonově od 130 koní výše.

2017
Deutz-Fahr LAND